Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Hopptävling Jälla div 3

Av Sofia Olsson - 26 april 2009 19:03

Hejsan alla glada!

Igår följde jag med Elsa på hopptävling i Jälla. Det var första gången hon tävlade "officiellt" med henne och det gick jättebra. Första klassen var en clear round på 90, där kom dem ut med fyra fel. Alla hinder var väldigt lätta och peta ner och det var bara några stycken som kom runt flefritt. Andra klassen var clear round på 1m, där var inte Elsa med men jag tror det var sjutton eller arton felfria av typ 72 stycken. Snacka lättpetad bana! Ivajre fall så i tredje klassen (lagklassen) tävlade hon ju för Bälinge RF och där rev hon en oxer gjord av björkslanor först och stannade på hindret efter det. Sen gick hon runt utan fler fel. I den klassen fick hon 10 fel, åtta på hinder och två tidsfel. Efter en liten stund av glädje när personer från andra lag rev/stannade så var det dags för prisutdelning för första omgången. Bälinge ryttarförening kom fyra, vann tror jag Sigtuna bygdens ryttarförening (tror jag dem hette..?) gjorde, två kom Håbo ridklubb (?) och trea vet vi inte :) Bälinge slutade på 10 poäng och Lurbo slutade på 88 poäng.

/

Hälsningar Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards