Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Trött

Av Sofia Olsson - 1 april 2010 16:43

Idag har det varit riktigt sugit väder, grått, dimmigt, fuktigt och äckligt :o Jobbigt helt enkelt. Trögt att gå, trögt att tänka, trögt att överhuvudtaget göra någonting alls >.<

Så det som fyller mitt huvud i dagsläget är det här:

Lyssna och njuuuut!

Gick hem vid ett idag, eller rättare sagt så gick jag till mammas nya kontor som dem invigde idag. Fick ett påskägg för att jag hittat en, nej två fjädrar. :)

Sen två bussen hem och då var Rebecca lite tjurig för att jag inte åkt buss hem på hela veckan ;)


När jag kom hem så var tanken att jag skulle longera Edwin, men även efter ett hyfsat hårt pass igår så var han okoncentrerad och med tonvis av överskottsenergi. Så efter ett par misslyckade försök med longering när han var spänd och tittade på allt annat så släppte jag honom och gick efter honom istället, då blev det fart! Han galopperade och visade upp snygg-traven, här visar han den direkt efter bilden när han är uppställd :) Filmen är om Edwin och hans första ägare, som både red in honom och tävlade honom i dressyr.

Han blir riktigt vacker när han spänner upp sig lite :)


Sen tränade jag Fireflyen lite också, bara lite enkla fotövningar så att hon s´kulle hålla tempot uppe. Annars går hon en meter bakom och typ "tappar" kommandot "fot" och struntar i det istället :)


Nu är det påsklov iallafall. Nice!


:)

/Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards