Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofia Olsson - 21 oktober 2009 17:34

Ja, i söndags den artonde var jag iväg på hopptävling med Hickory, och fick en rosett (a) Vi hoppade 80 cm CR och var felfria, det var inte många som var det faktiskt, men Hickory hoppade så snällt så och var så cool så det var inga problem ;)

Skulle ju vart på hoppträning nu, men pga min nackspärr?/muskelinflammation? så sitter jag istället hemma.. Edwin har jag inte heller ridit på ÅR känns de som, jo, jag red honom i måndags, före det vilade han tre dagar och nu har han vilat tis och ons också. Aja..


Kram Sofia

Av Sofia Olsson - 21 oktober 2009 17:22

Vet inte om ni vet om det, jag kanske redan har skrivit det? Men ivarje fall så har vi köpt Nathalie, hästen vi var och tittade på. När vi var och hämtade henne så trodde vi (såklart med en ponny som Edwin!!) att hon skulle krångla med att gå in i transporten, men hon gick raka vägen på och även fast hon gnäggade och var lite stirrig så stod hon kvar fastän det tog typ 5 min att få dit bommen och stänga luckan. Vi fick med en jättefin westernsadel och säkert 6 olika träns och jag tror det var 3 bett, 2 fleecetäcken, 2 regntäcken och 2 vintertäcken. Huh! Massor med saker alltså ;)


kram Sofia

Av Sofia Olsson - 15 oktober 2009 19:20

Måste bara skryta lite (a) med mitt fysikprov, jag tycker inte direkt om fysik eller NO, och anstränger mig inte SÅ mycket men ligger på VG ivarje fall tror ja, men på senaste fysikprovet hade jag 30/30 poäng :D DÅ blev jag lite stolt faktiskt ^^


Okej, jag vet!

"Haru inget roligare att berätta än om hästar eller skolan??" Men ehh.. Nepp.. :D


Comments PLEASE!


<3 Sofia

Av Sofia Olsson - 11 oktober 2009 10:47

Hejsan :)

Vet att jag bara tappar besökare hela tiden, men glömmer oftast att lägga in ett inlägg! (A) Ska försöka bättra mig litegrann ;)


Ja, igår var vi ju och tittade på Nathalie. En varmblodslady på 16 år, ca 159 cm i manken. Hon var verkligen jättefin att titta på, lite cowboystuk sa mammi.

  


Men hon var väldigt pigg och skulle man fatta galopp sparkade hon bakut, flera gånger, samt så var hon lite grinig, högg i luften med öronen bakåtstrukna när man spände sadelgjorden och så, en del kanske tycker det är ganska normalt men jag kan ju säga då att alla hästar jag har haft har spetsat öronen när man lagt på sadeln och spänt sadelgjorden. Hon var väldigt känslig och fin, och hon skulle säkert bara bli bättre och bättre ju mer man red på henne och hanterade henne, så att man lärde känna henne. Men det är ju i första hand Clara som ska ha hästen, så det är ju hon som får säga, om hon känns bra eller är för pigg, men tror Clara fastnade lite för henne pga att hon är westernriden också, och en westernsadel kunde få köpas till som var utprovad för Natta.

  

Men förutom allt det var hon en trevlig häst,

/Sofia

Av Sofia Olsson - 6 oktober 2009 10:26

Japp, Fiffen har också fått ett championat, men inte i en bruks/agility eller lydnadsgren, utan hon är en Snäll&SlickigCHampion :D Älskade lille Fiffen, hon äre goaste man kan tänka sig, men hon har tappat all päls nu så nu ser man att hon är faktiskt riktigt fet ;) hehe.. ^^ Här kommer lite bilder på henne när hon hade päls;

  

Och en från sidan, tjockis:

  

Haha, hon är inte så snygg va? ;) Nää, trodde väl det :D Men nu ska on bantas, och hårdtränas (pust!).

Nuvarande vikt (6/10): !!!13,2kg!!!


Hon har som max förut vägt 12 kilo prick, usch, ingen mat och massor med träning :D


/Sofia

Av Sofia Olsson - 6 oktober 2009 10:07

Japp, på fredag måste vi städa stallet, fixa foderboxen till en ponnybox och städa hela sadelkammaren, lägga upp gamla täcken på loftet, med mera med mera!! ;) Jobbigt, men kul :) Nu kommer ju snart Bossen hem, eller rättare sagt; Han kommer om vet bes som är idag går bra, hoppas hoppas hoppas!! Han hade bara ua i hela förra vet bes, så hoppas att det är lika bra idag ;)

En bild på det nyspolade stallet;

  

Det kom in en fladdermus i stallet igr kväll, när jag var därute. Fyfan! :S Jag trodde (smart som man är vettni) att det var en svala, men sen komjag ihåg att det var nästan minusgrader ute + att det snart är vinter, och sen satte han sig på väggen, säkert helt paralyserad av allt ljus, och viftade med sina små tassar, och USCH vad jag sprang! Hahahah xD Sen stod jag i kanske en halvtimme utanför, innan jag kom på att släckte jag ljuset så blire ju ljusare utanför, och då smiter han ut! Woho! *stolt* Så efter kanske 20 min till smiter han ut, och då springer jag in o hämtar mina vantar som jag glömt (a) innan jag kutar hem :D Haha ;)

En vanlig kväll på Team Rocknö's lantgård ;)

Av Sofia Olsson - 6 oktober 2009 10:01

Här kommer tre busbilder på Äslan ;)

  

Ohh, Älskan goes 'laughing hyena' ;)

  

Älskan goes mad :D 'Släpp kopplet, annars tar jag det!! Morrmorr'

  


Det här är den mest underbara mest älskade malleballen på hela jordklotet! <3

Av Sofia Olsson - 4 oktober 2009 09:33

Japp, tro det eller ej. ;) Igår var vi på kmet i agility på klubben. Fia var inte alls lika tänd som hon var på träningstävlingen men det funkade faktiskt riktigt hyfsat.

  

KMet körs så att man kör två lopp, ett agilitylopp och ett hopplopp. I första loppet (hopp.) gick det ganska bra, Fia förstod inte riktigt vad hon skulle göra vid ett hinder så då trodde jag att hon fick en vägran, men tji fick jag! :D Hon var helt felfri förutom ngr tidsfel, för det blir oftast det när det ser ut såhär, haha;

  

Vi var fyra stycken i mediumklassen, och jag tror att det bara var jag och en till, som inte var diskvalificerade (stavning?).

  

I andra loppet (agility) var Fia och jag det enda ekipaget som inte blev diskat, jag tror att vi hade lite fel i alla fall, men att inte bli diskad, på fyra lopp i rad, woho :D

  

 Det hände ett litet missöde i slalomen då jag råkade peta på henne, vilket man ABSOLUT inte får göra, men ingen såg någonting i alla fall så det bidde ingen prick i protokollet :D Haha ;)

  

Vi fick en mössa, eller jag, jättefin! Och en pokal och en blå/vit rosefett :D



Ovido - Quiz & Flashcards