Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Ponnin

Av Sofia Olsson - 29 mars 2010 16:19

Idag har lilla ponnin, Eddie, varit lite busiig :) När hovslagaren kom och skulle ta ut honom i gången, för Clara hade inte gått ut :@ så då vänder ponnyn sin lilla ponnyrumpa mot dörren och vägrar komma fram! :) Man går ju inte direkt in till en främmande häst som vänder rumpan mot en, så han fick inte tag på honom tills Clara masade sig ut och tog ut honom, lata unge! :)

Jag har haft utvecklingssamtal, och det har gått bra. Ahmad och mamma var fortfarande på mig om natur, vilket är helt bortkastat med tid för jag tänker verkligen inte gå den linjen. Jobbigt och usch och blä >.< Så även om det finns hundra tusentals miljoner jobb om några år i Sverige inom naturämnet så får det vara så. Jag tänker sälla mig till fastighetsmäklar-sidan :)


Nu ska jag ut och rida Eddien en stund också, får se för tror att jag kan rida lite längre idag eftersom han har fått på sig skor nu :)

Jag vet! Jag tänker klättra lite i backen och sedan galoppera lite på grusvägarna :) Det kommer han tycka är roligt.


Eddien och jag har verkligen kommit ihop oss nu, tänker jag att "nu vänder vi, och börjar skritta åt andra hållet", ja, innan jag ens hunnit lyfta tygeln för att svänga honom är han redan runt och har börjat skritta åt andra hållet :) <3

Likadant om jag ber honom galoppera, sekunden innan jag gör galoppskänkel så börjar han galoppera :)

Duktiga lilla ponin!


Kan också berätta att jag mailade på en ponny igår, ett D-ponny sto född -94, en fuxfärgad dam med riktigt elegant huvud. Påminde defenitivt om Edwin i typen. Smäcker, men inte allt för smäcker, vacker huvud, hög svans, het :) Sånt som jag gillar ;) Grejen var bara att den här hoppade ALLT, hade aldrig vägrat, den gick även LA dressyr. Hade tävlat LA hoppning för något/några år sen.

Lätt lastad, lätt att ha o göra med, snäll att spola, klippa, ja ni vet, rubbet :) Får vi se om dem svarar, så att den inte redan är såld (a) :)


:)

/Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards