Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Sofia Olsson - 27 mars 2010 12:22

Oj oj oj. Har börjat leta runt lite på Internet efter butiker som har lite mer "märkesvaror" eftersom jag ska köpa Tretorn stövlar.

Dem jag i vanliga fall har tittat in på har ju varit Hööks Ridsport (www.hooks.se) eller

  

Börjes Tingsryd (www.borjes-tingsryd.se)

  

Men nu när jag har börjat kolla runt lite så hittar jag massor med fina butiker med fina grejer också.

Som till exempel Exclusive Horse Wear (www.exklusiv.se);

  

Eller Calevo Ridsport, (www.calevo.com)

   

Och Sjöhagen Wear (www.sjohagen.com)

  

Har även blivit tipsad om Ryttarstugan i Gävle;

  

Vilken butik tittar ni mest in i?

Bilderna är inte länkar!

:)

/Sofia

Av Sofia Olsson - 27 mars 2010 12:02

Idag är det lördag för dem som inte vet det.

Jag gick upp kvart i nio, som vanligt. Det är skönt att sova länge någon gång ibland, men sover man till 12 så har ju hela dagen gått sen, och jag är ju lite seg så då hinner man ju inte rida medans det är ljust (a)

Clara blev upptvingad vid 10 - 10.30, och enligt henne så var det grymt tidigt, medans andra käkar middag vid den tiden ;)

Men det är tur att hon har en pudel som tycker det är mysigt att sova länge och varmt.

Fast den här morgonen fick pudeln och resten av hundgänget följa med mig ut i stallet, och morgonfodra.

Under promenaden sen fick dem också leta lite, dvs. jag gömmer antingen en pinne eller godis ute i skogen och sedan skickar jag hundarna en och en att hämta eller äta upp sakerna :)

Pudeln har precis börjat på den här övningen och hennes lilla pudelnäsa sniffar allt vad den orkar och hon tycker att det är så kul så!

Sheltien och mallen däremot är  vana vid lekarna och tycker att det är jätteroligt att leta, dem sitter och taggar utanför den lilla "rutan" och när jag säger "leta" exploderar dem iväg i full fart, ivrigt sniffande efter både pinnar och godis :)

   

Här är sheltien i full ståt, lika vacker som vanligt. Bilden är från en promenad i veckan :)

Skaren håller ju att springa på för dem små hundarna så dem lekar och jagar varann tills dem är alldeles slut, för finare underlag får man leta efter! Tyvärr har det nu när det blivit plusgrader blivit mjukt på vissa ställen, så ibland sjunker dem igenom och slår små kullerbyttor men dem är lika snabbt uppe igen och fortsätter busa.

Nu när det blivit helg också så ska jag ut och träna lite med sheltien. Tränade lite bakombyten igår över ett litet hinder på stallplanen och hon var så duktig så!

   

Edwin poserar stolt i eftermiddagsljuset. Det var ett under att jag fick honom att stå still några sekunder för han var så på tårna hela tiden, trippig och alldeles alldeles underbar :)

Honom ska jag också rida idag, en liten stund på volten.

Såhär däremot ser det ut när ponnyn tröttnat på att stå stilla och inte tycker att han behöver riktigt lyda heller :)

   

Men alltid lika vacker ändå!

:)

/Sofia  

Ovido - Quiz & Flashcards