Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Sofia Olsson - 25 mars 2010 19:02

Oj oj oj, måste ha ridväst och ridstövlar och har hittat svarta tretorn stövlar "advance" och en svart racesafe väst som jag ska köpa. Men, tyvärr har jag inte så mycket pengar ännu, men i sommar, då ska jag ha dem, på ett eller annat sätt. Här får ni lite fina bilder att njuta av istället:

    

Stövlar: 3 000 - 4 000kr

Väst: 2 000 - 2 500 kr


:)

/Sofia

Av Sofia Olsson - 25 mars 2010 18:45

Inga bilder, än så länge (a)

Har inte haft tid att fixa in dem på datan, ja, jag vet att det bara tar typ 5 min men ändå :P


Har ridit båda hästarna idag. Först Edwin och då fick Ässi följa med, både han och hon tyckte det var jätteroligt så båda var jättebusiga. Eddien studsade som en liten gummiboll hela tiden, knasponny!

Volten red jag också på en stund, och den är fullt ridbar så länge det är plusgrader i luften för annars fryser det och då blire skare och annat grejs som inte ska vara på en ridbana. Jag kan till och med berätta att gruset börjar synas på flera ställen!


När jag hade ridit Eddien tog jag in Natta och hoppade upp på henne barbacka. Hon tyckte det var roligt att få komma ut på en skrittsväng då hon nu vilat i ca en vecka pga hälta. Tyvärr blir det något knas när man rider. Springer man med henne är hon inte ett dugg halt över huvudtaget. Men när man sedan sitter på så i traven så känns det som att hon haltar ganska ordentligt. :/ Ändå gör hon inget "motstånd" när man rider, utan det som är problemet är väl att sakta av eg ;) Hon springer och galopperar och bockar som en tok, och inte för att hon är arg eller så utan för att hon är SÅ glad. Så jag fattar verkligen inte den här hältan.. :(


:)

/Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards