Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Tierps Ryttarklubb

Av Sofia Olsson - 28 mars 2010 19:31

Idag var man iväg till TiRK för att fotta var det tänkt, titta på tävlingarna samt på Vanessas nya häst :)

Vanessa tävlade för dagen på Frej, en ridskoleponny född 1994:

  

Dem var jätteduktiga och kom runt flefritt i både lagklassen och LD:n. :)

Vanessas nya häst Chickan, stod ensam i en hage. Hon var jättesöt, och grymt smäcker. Men enligt Vanessa är det nästan bara fullblod i henne så då är det väl inte så konstig?

Såhär såg Chickan ut:

  

Hon hade ett fleecetäcke och ett jättetjockt vintertäcke på sig så att hon inte skulle frysa :)

Söt va?

Jag stod som banpersonal under hela LC:n och hjälpte Vanessa att flagga :P Nästan alla B-ponnyer var dubbelnollade och dem var så söta så, där dem skuttade runt :)

C-ponnyerna skötte sig fint men D-ponnyerna, antingen så ramlade ryttarna av, eller så vägrade dem ut sig, eller rev en massa eller så gick dem helt felfritt. Men jag kan säga att nog var det var tredje ryttare som flög av över ett hinder!

Men men, dem var duktiga, även fast vissa ponnyer var lite konstiga, en t.ex backade rakt över mig och resten av banpersonalen för att den var rädd för läktaren ;)


När jag kom hem red jag min prins en stund på volten, jobbade lite i galopp och han var jätteduktig. När jag var klar friserade jag honom också, klippte pannluggen kort och rak och manen blev också superkort, lika så svansen :)


/Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards