Alla inlägg den 6 april 2010

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30

Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3

  

:)

/Sofia

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:16

..ska det vara så svårt egentligen?

Håller på och försöker köra in Titti (ja, har man inget bättre för sig så) och det har gått riktigt hyfsat faktiskt. Visst hon är 20 år, och visst, hon är lite tjurig men ja, hon är riktigt duktig!

Vi vet inte, men tror inte att hon är inkörd.

  

Vi har tömkört henne, först på volt, vilket inte var några som helst problem. Sedan har vi tömkört henne "på riktigt", och en har lett henne och en har gått bakom, inga bekymmer! Sedan har vi tömkört henne och ingen har lett henne, vi har viftat med linorna, skrapat fötterna i gruset efter henne och joxat, och knappt en reaktion. Hon har alltid sneglat bakåt men fortsatt gått framåt lika snällt som innan :)


Sen har vi tagit våran gamla sulky och först gick jag framför henne med sulkyen och Clara ledde henne bakom så att hon skulle se var det var för något, sedan gick Clara bredvid mig med Titti när jag drog sulkyen och efter det drog jag sulkyen bakom Titti, och hon var stencool! :)

Sen höll jag sulkyen som den skulle sitta om den satt fast, fast jag bara höll i den då.


Nu har vi ingen riktig sele längre då vi sålde Willes, tyvärr, så vi får se om vi kan komma längre.


:)

/Sofia

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 14:47

Yes man, vi har inte haft internet på ett tag då vi installerat en ny dator, så har blivit grymt dålig update :)

Så nu vet ni iaf.

:)

/Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards