Alla inlägg den 9 april 2009

Av Sofia Olsson - 9 april 2009 20:39

Hejsan!

Idag när jag skulle ta in hästarna vid sju (dem skulle gärna få gå ute längre men pga att det går björn i skogarna runt oss vil jag göra det medans det ännu är ljust!) så tar jag in Wille (A-ponnyn) först och ställer honom i boxen, Edwin som inte gillar att vara själv får spel och börjar gå bärsärkargång i hagen. Han skenar varv på varv och när han väl stannar vid grinden så står han bara och stegrar.. Suck, dessa tossiga arablinjer.. :)


Jag sätter på honom grimman innan jag börjar schasa runt honom i paddocken, han som redan är lite uppskruvad sätter naturligtvis genast fart och han förvandlas snabbt från tokig ponny till arabhingst med mjuka svepande steg. När han sprungit två varv åt vardera hållen ställer jag mig bara i mitten. Efter någon minut står han framför mig med sänkt huvud. När jag väl börjar gå, går han efter mig som på kommando. Jag springer, går, stannar och han gör allting korrekt och efter mig. När jag väl öppnar grinden och går in har han glömt att han var uppskruvad och han går snällt som en hund bredvid mig helt lös in i stallet.


Hälsningar Sofia och Edwin

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards