Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Eddien

Av Sofia Olsson - 16 februari 2010 18:39

Hejsan :)

Hoppas ni haft en bra dag. Det har man själv haft ^^


Har precis varit ute och ridit Eddien. Så jävla fin han är nu alltså, det är inte klokt!

Rider i kanske 10 - 15 min sen är han helt lösgjord och nästan kräver att få gå på tygeln.. :D Jätteduktig liten pownie<3


11 april har vi satt första tävlingen. Den går i Gimo, faktiskt :) Tänkte att det är nära och jag vet hela anläggningen. Jag tror även Madde har varit och ridit på Gimo med honom, om inte annat har jag ju varit dit själv med honom och ridit. Så ja, Edwin känner också till det. :)

Första klassen blir en LB. Eller, det blir också enda klassen också.

Det är nämligen EKO-HUS cup och då går ju självklart den i LC klassen, och där får man ju inte vara med om man inte är med i EKO-HUS. Så det blir en LB bara ^^


Kan rapportera också att jag verkligen verkligen jobbar honom, i både trav och skritt och rider då ungefär 20 - 25 min per gång. Inte en endaste liten tendens att benet är svullet eller varmt eller att han haltar. Finemang. Tänker fortsätta och rida honom som jag gör nu fram till nästa fredag, då ska jag ta första galoppen med honom. Bara några språng åt varje håll så får vi se. Ska vi göra så några dagar upp till en vecka innan jag börjar galoppera lite mer "ordentligt" med honom.


När jag kan rida hyfsat normalt ska vi börja lasta på honom och åka upp till TiRK hyfsat regelbundet fram till tävlingen, dels så att man kan rida lite mer ordentligt, ridbanan är ju lite knögglig men funkar ju att rida lite lätt på, och dels så att han vänjer sig vid transporten. Första gångerna efter att man inte åkt så mycket med honom så slänger han sig bakåt när man öppnar luckan, men har man sen väl åkt med honom några gånger så står han så lugnt och fint så och väntar på att få komma ut :)


/Sofia

 
 
Madde

Madde

2 mars 2010 20:32

Han har varit där ganska många gånger då jag tränade där för min dressyrtränare innan jag började träna hemma hos henne : )

http://chanellealm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards