Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sofia Olsson - 11 februari 2010 19:51

Japp. Verb kan man med, om det nu heter så? :P


Red med Vanessa idag, igen. Hon red Rebeccas häst Dino :) Natta var verkligen en tjurig häst idag, hon hotade honom flera gånger, och en gång sparkade mot honom, och en gång råkade hon sparka Vanessa på hennes ben.. -.-'


Dessutom ska jag nu köpa ett lite starkare bett pga att hon tar bettet och sliter tyglarna ur händerna på mig och sen sticker hon i full fart i trav eller galopp :P Roligt med hästar som lyder x)


Någon som har något förslag? Ibland är hon så fin och mjuk i munnen som en häst bara kan bli, sen i nästa sekund sliter hon tyglarna ur händerna på mig :D

Jag har märkt att högra sidan är mycket mycket svagare så där kan jag dra upp skallen på henne igen, men bara efter ca 200 m tjafs i fyrsprång ^^ Men försöker man få kontakt i vänstra drar hon bara åt sig tyglarna igen och igen och igen :P


Jag har tänkt lite på pessoabett och pelham. Någon som har en åsikt? Är dem lika "starka" eller är det någon som är lite bättre eller har ni något annat förslag på bett? :D Någon som har egna erfarenheter av sådana här hästar som bara bråkar? ^^


Det var lite därför hon sparkade på Vanessa faktiskt. Jag galopperade långsamt bakom henne, och hon galopperade också långsamt, men så får Natta för sig att det är lite FÖR långsamt, förresten ligger det en häst före henne som hon måste om för att kunna gasa. Så tokhästen kör ner huvudet mellan frambenen och sliter tyglarna ur händerna på mig, sen klämmer hon sig förbi Dino och när hennes rumpa är i jämhöjd med bogen på Dino tar hon i allt vad hon äger och har och sparkar mot Dino. Men så träffade hon benet på Vanessa istället. Jag tror att hon bara precis nuddade men tänk om hon kanske hade krossat knät på henne?


Allt bara för att hon tar tyglarna och ska gå om.. Så, ett starkare bett så att jag kan hålla henne, jag blir helt slut i armarna efter alla dragkamp jag har med henne, och ja vet. Man ska inte slita i munnarna på dem, men det är enda sättet att ha huvudet något sånär i normal höjd på henne :P


/Sofia och Natta


The Baseballs - Umbrella

Ovido - Quiz & Flashcards