Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Sofia Olsson - 6 februari 2010 22:21

Hejsan :)

Sitter och tittar runt lite på ponnygalopp. Jag tycker det verkar så himla roligt att rida race.

Klart man har kört race i skogen (min ponny är snabbast, springer fortast utan at jag ens behöver driva<3) men det är liksom inte samma sak..

Jag skulle vilja åka på en träninstävling i ponnygalopp bara för att testa, men tyvärr har ponnyn haft skada i frambenet och han är 19 år. T o m jag förstår att det vore förödande för honom att rusa fram i full galopp på en galoppbana..

Så den enda jag har att rida på är Natta, och hon är 16 år och 160 hög, alltså inte ens en ponny :P

Jag tror att jag skulle vilja gå på ett galoppläger i sommar, men som allting annat kostar det mycket pengar och jag vill gå på Uffepufflägret också.. :)

  

En liten ponnygaloppbild..

Tycker inte ni att det vore roligt? :P

/Sofia


Av Sofia Olsson - 6 februari 2010 20:13

Red Eddien idag, medans Clara red Natta. Det gick faktiskt ganska bra, hade tänkt trava 2 gånger, och första gången var det inga problem, men andra gången fattade han galopp och ville inte stanna förns han var framme vid Natta, knasponny!

Natta gick jättefint ivarje fall, duktig liten häst. Är Clara bara bestämd så gör hon som Clara vill, men frågar Clara lite då går hon dit hon vill :)

Här är en liten hopklippt bild på Nathalie;

Fin va?

Hon är så vacker :) Älskar den lilla bläsen, har aldrig haft häst med bläs förut, eller jo, Hurris, men han var ju inte min.. :)


Tränade sen lite med Fireflyen, det gick jättebra. Hon har blivit mycket mer motiverad så nu börjar lydnaden att gå riktigt riktigt bra!!

/Ciao , Sofia  

Ovido - Quiz & Flashcards