Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Sofia Olsson - 20 februari 2010 21:29

.. har jag tränat med idag. Vi kallar henne Fireflyen.

Hon var så himla duktig och tänd, körde allt möjligt med henne, främst fot och stå o ligg vid sidan. Sen tränade jag även lite konster med henne, typ hoppa över benet, hon har börjat med att hon hoppar med framdelen av kroppen sen så går hon med bakdelen.. *Skakar på huvudet* Men det håller vi på att träna på.

Här får ni en liten ovanlig bild, när sheltien springer :)

  

Lite suddig men hade inte så bra inställningar på kameran.. :D


/Sofia 

Av Sofia Olsson - 20 februari 2010 21:22

Det uttalas Natt-alien (som i slutet på it-alien.) Claras påfund, själv föredrar jag Nathalie eller Natta. Båda funkar lika bra.


Red Natta idag i alla fall, hon har stått ganska länge så hon var pigg och jätteglad över att få komma ut (även fast det var ett j*vla väder ute :S) men samtidigt arg. Så arg bara ett sto kan bli. För jag använde pelhamet igen, måste ju liksom testa galoppera också, så hon var tvungen att lyda. Eller tvungen och tvungen, men hon kunde inte dra ner huvudet mellan frambenen och sticka iaf.. :D


Så jag red runt skjutbanan och varje gång jag kortade tyglarna så morrade hon åt mig, "låt bli min mun med den där hemska järnbiten!!". Jättekul.

Efter det red jag lite trav-dressyr på ängen i djupsnön, det tyckte hon var riktigt jobbigt så körde bara ca 5 min :)


Efter det red jag Eddien på banan, han var lite okoncentrerad för det blåste ganska mycket, men efter några minuter var han jättefin, lite springig, ville inte riktigt gå lugnt och sansat men det fick vi också till i slutet :D <3


Alla hästar har varit duktiga idag, även Titti faktiskt. :D Även fast hon inte gjorde ngt ^^


/Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards