Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Sofia Olsson - 5 februari 2010 19:35

Har ridit Natta idag, 9km oplogad grusväg, underbart!

Först travade jag JÄTTElångt, med en riktig grishäst i händerna, som bara skulle öka, och öka och öka :) Så tillslut for vi fram i travar trav :P


Efter den skritt några hundra meter, sen galopp, lät henne galoppera uppför hela backen. Skrittade sen utför, därefter är det en raksträcka och efter den en 90 graders kurva..

Fattade galopp igen, och lät henne öka lite på raksträckan, men sen ville inte tokfan stanna, så hon fortsätter i jättefin ökade galopp, med mig hjälplöst ömsom slitandes och ömsom sågandes i tyglarna. Tillslut var det bara att försöka sitta i balans och ha kontakt i tyglarna, för hon skulle inte sakta av, den lilla varmblodiga ladyn ^^ Hon tar den fina ishala kurvan liggandes, innan hon fortsätter, men efter kurvan minsann, då gick det så bra så att sakta av..

Men då galopperade jag ääääända bort förbi fubgården, då gick det bra att sakta av sen, efter kanske 4 - 5km galopp :)


Därefter skrittade jag nerför backen och då kommer det en till raksträcka som är precis innan vi är hemma, så då tänkte jag att då travar jag där, så får hon trava av sig lite, men nej du, den gubben gick inte. Ladyn skulle galoppera, så såfort man kortade tyglarna började hon galoppera på stället och sparka bakut i typ vartannat språng :) Då lät jag henne galoppera en liten bit till, men då i form och kortgalopp, vilket hon köpte jättefint, hon gick verkligen superfint <3


Tänk att det kunde vara så kul att ha ett varmblod, trodde jag aldrig! Tyckte mest att det var beniga saker med tunna halsar som var lite halvgalna :) Det enda som jag fortfarande tycker är att dem är lite halvgalna :D :D

Ovido - Quiz & Flashcards