Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Uffepuff, here I come!

Av Sofia Olsson - 3 februari 2010 21:17

Jau, nu har jag anmält mig och Eddien till Uffes ridläger den 27 - 30 juni. Denna gången ska vi bara bara bara rida dressyr, inget hoppning överhuvudtaget.


Jag börjar nästan tänka lite i samma banor som Elsa faktiskt, ibland hoppar han så glatt så glatt, flyger höögt över 1m hinder utan problem, men ibland.. Då blir han en stygg ponny som vägrar på 40 cm hinder, han stannar nästan 10m ifrån för att slippa hoppa.


Så alltså, Elsas tankar går så att han har ont någonstans. Hennes ponny var nästan likadan, ibland hoppade han och vissa dagar var det tvärstopp, när dem väl checkade honom sen så tror jag han hade kotledsinflammation (inte riktigt säker)..

Sen är ju Edwin ganska tittig också, på en del hinder, men när han har "bra" dagar så är han inte ens tittig. Han bjuder som satan och det känns som man bara skulle kunna höja och höja hindret utan problem. Eddie can do it. Typ.


Ni som bara såg honom under Uffelägret, ni tror såklart inte ens att den här ponnyn existerar. Men jo, det är faktiskt sant. Visserligen vägrade Eddie båda dagarna på små kryss hinder, så jag förstår er, men hopponnyn finns därinne någonstans.

Nu påstår jag inte att jag tänker försöka plocka fram den, nej, nej och åter nej. Aldrig i livet. Heller skulle jag sitta upp på Titti!


Hoppning är bara roligt när man vet att hästen också tycker att det är roligt. Man ska inte behöva slänga sin häst över hindret för att få den att hoppa, som jag läst i någon bok, någonstans:

Man kan hjälpa hästen fram till hindret, öka/korta galoppen, ta ut svängarna, försöka övertala den, stötta den, men när den väl är framme vid hindret är det bara upp till hästen själv hur själva språnget blir, eller om den överhuvudtaget hoppar!


Så hela det här året, 2010, kommer Edwin nästan bara att få gå på ridbanan. Inget ut i skogen, inget hoppning (iaf inte med ryttare..), bara gå dressyr på banan. Roligt liv för en häst, men han får skylla sig själv :P


Nu tänker jag inte skriva mer i det här inlägget, så att ni vet.

Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards