Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Sofia Olsson - 23 juli 2009 21:31

Idag red jag dressage på Eddieponken.

Han var jätteduktig, men det krävs att jag blir riktigt förbannad på honom för att han ska gå ner i form, sitter jag bara och leder och skänklar lite och så tar det kanske 50 minuter innan han ens börjar söka sig neråt.. Men får försöka träna bort att jag blir arg och istället blir mer bestämd, skulle ju vara snyggt på tävlingarna sen om man hör mig vrålar åt Edwin "VARFÖR LYDER DU INTE DUMMA HÄST?!" Hehe *generad* Men ryter jag i sen så går det finemang, typ Grand Prix nästa elr..? ;) Sen behöver jag bara gruffa lite typ 'öj, öj' så är han vips på tygeln igen.

Hm.. Vet inte om det kändes så bra det här, sitter och berättar att mitt dressyrarbete går ut på att jag blir förbannad och Edwin går i form.. ;)

Men sen i alla fall *orka bry mig om ovanstående typ* så red jag igenom LB.0an två gånger. Första gången var han jättehetsig och bara sprang, exploderade när jag fattade galopp och m.m.m.m -.- Andra gången sen så gick han faktiskt riktigt hyfsat, haha. Typ över 20 % i alla fall ;) Övade mycket på galoppfattningar och takt och tempo :) Samt ökningar, travökningar, ujuj vad det går, och att han inte fattar galopp. Höh, det är makalöst .. :D


Efter att jag ridit klart tog jag och badade manken, haserna, manen och svansen.. Och halsen! ;) Han blev jättefiin *tindrar med ögonen*


Ja, see ya babies :D

(Ny husvagnen;)


Av Sofia Olsson - 23 juli 2009 11:29

Mammi hade tagit fel på dag (såklart! -.-) så Titti kom inte igår, hon kommer antingen idag eller på fredag.. Jag tror hon kommer på fredag, and I don't like it that way.. :D


Bilder kommer när hon kommit, vare sig det blir idag eller imorgon..


See ya

Ovido - Quiz & Flashcards