Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Sofia Olsson - 11 juli 2009 19:30

Ja, det är väl dax att det kommer en liten uppdatering om Fia igen, idag har vi faktiskt varit med mammi och pappi till Marma och kört rapport, eller Ässi sprang rapport ;) Fiffen fick arbeta med nosen och köra ett spår med två vinklar som hon klarade great! Ässi skötte sig också exemplariskt, hon rusade så man trodde hon hade något efter sig, men så var icke fallet ;) Efter att vi kört klart Ässi testade vi att köra lite "rapport" med Fiffing också, upp och ner några gånger i en backe, och oj vad hon sprang! :D I sista skicket nerför backen så dundrade hon på så att hon flög förbi mig, hon kunde alltså inte ens stanna utan var tvungen att vända och komma tillbaka! :D

Agilityn har det blivit lite hipp som happ med, måste väl åka och träna någon dag nu snart men har inte tränat på typ hela sommarn ;)

Häls Sofia

Av Sofia Olsson - 11 juli 2009 19:24

..extremt hårt nu känns det som.. I förrgår red jag ca två timmar med Vanessa, runt grusvägen, och igår red jag ca tre timmar, och då red vi ändå bara till TiRK fram och tillbaka, det brukar max gå på 30 - 40 min dit.. :S Och idag skulle jag träna dressyr för Ulla vare tänkt, tyvärr så började det klicka alldeles förskräckligt när jag började skritta fram och då sitter ena bakskon fast med bara en söm, så av med skon och sen blev det ett väldigt lätt dressyrpass ändå i bara skritt och trav. Edwin var hyfsat trött idag, gick nästan och sov hela tiden och ändå så har dem fått stått inne under nätterna nu när det har regnat som värst.. ;)

Idag har vi anmält till första dressyrtävlingen också, en lokal på Östervåla Ryttarklubb. Önska oss lycka till?

Vet ni en sak btw, det skulle vara roligt om ni kunde lägga in ett litet bevis på att ni varit här och läst ;)

kram Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards