Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Sofia Olsson - 29 juni 2009 13:44

Bloggtorka? Ja! Ingen lust eller ork? Ja!


Förlåt, mina vänner. Har absolut inte orkat skriva någonting, *suck*. Men nu orkar jag, ni vet, den som väntar på något gott.. x)


Ja, i söndags lastade vi Eddieponken och körde till Uffepuffe. Rebecca hade paxat en jättefin stalldel till oss två, så Edwin fick stå mittemot sin kompis Hickory. Dem stod på spån så Edwin blev lite hostig när det dammade men men ;) Första passet gick jättebra. Vi red dressyr och tränade på formen, lite typ tagen framdel elr tagen bakdel. Supreme :) På nätterna berättade Rebecca och jag "Alla barnen historier" och andra historier.. Som vi inte behöver gå in på (A) Eller satt nere i huset och spelade poker. Andra ridpasset, kl 9.45 måndag morron, red vi också dressyr. Vi tränade på det vi tränade på i söndags, samt lite till.. Mitt närminne är inte upprustat på länge så har glömt (A) Pass nummer två, kl 15.00 mån em så hade vi hoppning på schemat. Vi skulle rida bakdelen över hindren hela tiden, Edwin var dum i huvudet, stod på bakbenen, vägrade, slängde sig åt sidan m.m.m.m OCH, Uffe försökte inte ens tvinga oss över några gigantiska hinder på runt 1,20 utan hindren låg på 40 - 50 MAX 60. Idiothäst -.-  Till slut gjorde jag s.k ponnysparkar i magen på honom, dvs jag lyfte benen låångt ut från sidorna och sedan dunkade till honom, plus att jag ahde sporrar.. Inte lärde sig puckohästen någonting av det inte.. Varje fall, nästa pass, kl 9.45 tis morgon, red vi också dressyr, vi tränade på mellantrav, ch fatta galopp från skritt (samlat woho :D). Det gick också super. På em hade jag tänkt rida dressyr men hoppade en gång till. Då gick det väl hyfsat, vi fick hoppa ström efter så hoppade jag sist, men troru inte ponnyn stannade ändå? Sen fick vi hoppa bana med omhoppningssvängar, och när han väl hade fått hoppa alla hinder en gång så gick det väl, det var ganska roligt.. Ons fm kl 9.45 red jag dressyr, då fick vi göra galoppombyten på serpentiner och diagonalen. Det gick bra och var hyfsat kul.. :) På em kl 14.30 red jag dressyr, för dem skulle hoppa läskiga hinder så då ville jag itne vara med längre ;) Det gick också bra. Sen på kvällen åkte vi hem ;) Bilder kommer snart, eller sen.. Datan är dum i huvvet så kan inte ladda upp bilder, varken här eller på bilddagboken.se.

See ya!

Ovido - Quiz & Flashcards