Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Sofia Olsson - 1 juni 2009 22:33

Hejsan, :)

Idag red jag och Vanessa och Rebecca runt Norrby, elr det var tänkt så :) När vi kommit ungefär till Uffe så blir Alyson (Vanessas ponny) tjurig och kickar Hickory när han kom för nära, så då tyckte inte Rebecca att Hicory gick riktigt rent, och då gick hon hem. Men Vanessa och jag fortsatte, det var kul ;) Vi red inte på så hårt utan skrittade elr travade mest. Fast vi galopperade 1 ggr över "åkern" och det gick också bra. :) Duktiga lilla lilla Edwin :)

Kram Sofia

Av Sofia Olsson - 1 juni 2009 22:25

Jahapp :)

I Söndags var jag till västland med Edwin och tränade för Bengan, Edwin var alldeles kollrig när han kom fram, tittade sig omkring som en tok och var rädd för allt -.-'

Men sen koola han ner sig och blev gamla (o)vanliga sega trötta Edwin ;) Jo, det är faktiskt sant, han har blivit så trött och slut att det nästan känns som om det är något fel på honom, antingen så beror det på åldern, eller att dem går ute dygnet runt nu eller på att han är sjuk. :S Och vet ni mer? Han får nästan mer än en liter havre varje dag, men inte är han piggare av det inte ;)

Ivarje fall, Bengan var jättebra att träna för, jag skulle "hålla i tyglarna" för han var ju ingen porslinshäst, mycket mera ben och så. Fast, precis som mommy said, så red jag ju knappt, jag red dressyr på banan idag och han gick ner på tygeln på fem sekunder efter att jag hade begärt det av han ;) Vi tränade skänkelvikning och lite lydnad i galopp på Benganträningen.

Kram Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards