Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Sofia Olsson - 13 juni 2009 19:18

hellowsan :)

Imorrn ska jag på hoppträning, elr Ulla kommer hit rättare sagt, och på onsdag ska jag på pay and jump. Pay and jumpen är på Gimo ridskola, på utebanan. Så vi får se vad han tycker om det :)

Jag är anmäld till klasserna 60 cm och 70 cm, hoppas det är några där, så att jag slipper vara typ sist i 60 och först i 70. Poor Eddie :) haha ^^ Här nedan är en liten film från klubbtävlingen den 5 april på tirk. Det gick finemang i första klassen, jag tyckte det gick ganska snabbt, därför tog jag lite hårt i tyglarna så då saktade han av, för han går ju egentligen helt lugnt :) Men, det var min första "tävling" på honom och han kan vara riktigt elak när man hoppar så jag tyckte vi skötte oss bra ja ;) fast andra klassen vägrade han typ 5 elr 6 ggr på första och sen typ 5 elr 6 ggr på näst sista -.- Då fick jag gå ut (a) Haha ^^


Av Sofia Olsson - 13 juni 2009 19:07

Jaha, :) Nu precis typ har jag varit ute i stallet och pysslat om Edwin och tagit in båda två, för Ally och Vanessa skulle på ridläger så hon red upp Ally till TiRk idag. Ivarje fall, så Edwin var så gosig så, så borstade och klappade en massa, samt tog hand om såret på karleden. Det har börjat läka riktigt riktigt fint nu ;) MEN! Sen såg jag :S Han hade skrapat av taglet på svansroten, dumma lilla ponny!! x( Så då gjorde jag det.  Jag klippte svansen så han fick en naken svansrot, han blev väldigt fin i det tycker jag, och framför allt så syntes det itne att han hade skrapat sönder taglet :) Ska ladda upp en bild så snart som möligt :)

Hälsningar Sofia

Ps. Hästen på bilden har klippt svansrot, Edwin har lite längre ner än så, tänk hurrisfrilla :) ds

Av Sofia Olsson - 13 juni 2009 18:45

Idag har jag städat stallet, och inte ridit pga av det pissiga vädret.. Det blev riktigt bra faktiskt. :) jag tog bort det övre lösa lagret på Edwins bädd och tog bort nästintill alla höstrån ur hans box också, vilket bädden typ är hopbunden av :) Sen hade jag på lite stalosan på den kissiga delen innan jag hade på lite nytt ovanpå. Samma med Wille, fast inte riktigt likadant. För han har ingen bädd så jag skakade igenom hela bädden med grepen och hade på lite stalosan där med. Sen fixade jag allt vatten och hö och havren :) Sen skakade jag alla täcken som på något knasigt vis hade hamnat på golvet runt höbalen, vems fel? :) Haha (a) Tja, jag satte upp lite mer krokar och hyllor, bytte pannband på tränset + bytte tyglar till gummityglarna (LOVE) och plockade med två schabrak och tre handdukar till tvättmaskinen ;) Puh! Tror jag höll på i kanske en timme med det :)jobbigt värre ;)

Sofia

Av Sofia Olsson - 13 juni 2009 18:35

hejsan.

Hupp, först så red jag dressyr på Peddieponken igår, det gick väl hyfsat. Han vill däremot gå med rumpan innanför spåret, som en lite halvtaskig sluta, vilket vi inte uppskattar! Så försökte träna det lite, och det gick finemang, sen så har han nu fått för sig att när jag göra halt så tänker jag vara en grym människa och tvinga honom och samla sig, så såfort jag tog i tyglarna och gjorde halt slängde han upp huvudet, backade som en tok ELLER stegrade sig. Duktig ponny -.- Men då blev jag förbannad på honom, coh stackars lillla araben som ingen någonsin skäller på blir ju genast JÄTTEledsen och skäms som en hund. Därför går han utan ansträngningar från min sida på tygeln resten av tiden ;)

Sen red jag ut. Och jag kan lova att jag inte överdriver om jag säger att han skenade, ja, kanske 2, 3 gånger i den där hala leran elr på den där opålitliga skogstigen som det ligger ett lager gräs på men som under gräset har riktig snorhal geggamojja :S Isch! Tillslut fick jag stopp på honom genom att tvärt styra honom åt fel håll i en T korsning, vilket nästan fick araben att slå knut på benen och gå omkull, sån tur var gjorde vi itne det :D Fast då var jag så förbannad på honom så hade han gått omkull och fått ngr rivsår på sidan så hade jag ju inte varit överdrivet ledsen, det låter elakt, och det är elakt. Men precis så kände jag då ;) Haha .. Det gör jag inte nu :)

Sofia 

Ovido - Quiz & Flashcards