Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Inofficiell ag.tävl. Knivsta BK

Av Sofia Olsson - 20 mars 2010 15:55

Ja, igår var jag på inoff. agilitytävling i Lagga Ridskola, anordnat av Knivsta BK. Det var ett litet lättbyggt ridhus, men ljust och fint! Första klassen var agility, och där kom vi femma, men tiden 80 s och fem hinderfel och då fick vi pris! Roligt, roligt..

Men hon var seg, jag busade upp henne, taggade till henne lite innan jag skulle köra, jag skrämde t.o.m livet ur en annan hund (a) men direkt när hon kommer in på plan, dör hon. Alla kontakter dras ut och hela hon "släcks ner".


Hon vill först inte ens sätta sig, utan jag får pressa ner rumpan på henne, och sen sitter hon och nosar i backen och när vi sen startar och jag ropar Fia, ja då skrittar hon först några steg, sen börjar hon lunka fram i trav -.-' Sen går det lite småhackigt hela vägen fram till slalomen, det är en lätt ingång, och jag springer fram tidigt och visar, men nej då, då travar hon långsamt runt pinnen och går in från fel håll. Då fick jag behärska mig för att inte ta tag i henne och säga åt'na.


Men i mål kommer vi iaf, och en femte placering! :)


Nästa lopp, hopploppet, taggar jag till henne och sen startar jag bakom henne, alltså jag sitter nästan på huk bakom henne och håller henne i "halspälsen" och sen när vi startar skjuter jag iväg henne framåt, och vilken skillnad. Hon galopperar på ordentligt och springer så fint så, men efter 6e hindret är jag så glad att hon fortfarande håller tempot uppe så jag glömmer vart jag ska springa någonstans.. Vilket leder till att medans jag funderar några sekunder satsar Fireflyen iväg till ett annat hinder, och vips, så blev vi diskade. Det var första diskningen, under hela våran "karriär" hittills!


Så efter det åkte vi hem, hyfsat nöjda över dagen!

/Sofia


Film kommer ev upp strax!

 
 
Melinda

Melinda

20 mars 2010 17:06

Trots seg hund så är du otroligt duktig! Jag springer liksom och suckar... Grattis till bra resultat! :D
kram

http://mckinley.webb.se

 
Elin

Elin

20 mars 2010 20:27

HAHAHA, stackars den hunden ^^

http://elinsamrells.blogg.se

 
Mamma Mu

Mamma Mu

21 mars 2010 00:26

Duktiga är ni, tycker jag! Rentav bäst!
Kram!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofia, arabflickan

22 mars 2010 18:36

Melinda sv:
haha, jaa, det är antingen det, att se det bästa i det och peppa lite extra, eller strunta i det helt.. Och agility är så roligt så då får man hålla god min ändå, fastän hunden är seg :D I framtiden kommer Fia och jag tävla klass 3. Det kommer bara ta sin lilla tid, men vänta och se! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards