Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Sofia Olsson - 16 maj 2009 19:36

Jaah, då var utställningen avklarad då. Domaren, Stefania Sigurdadóttir från Island, var jättetrevlig. Hon pratade engelska men det var mest kul tycker jag, fast det fanns en till 'assistent' vid sidan om som upprepade allt hon sa och visade fast på svenska. Fias betyg var typ såhär:

"Stor tik, lite mycket huvud, bra proportioner mellan huvud och kropp, bra överlinje, tunga öron, svansen för hög." Hon kom placerad trea av tre tikar, som förra gången ;) Men i betyget fick hon en etta. Så om det hade varit en officiell utställning så skulle hon redan ha utställningsbiten avklarad för att kunna bli agilitychampion :D Big whishes :)


Nä, nu ska jag ta in hästarna, kram på er!


Av Sofia Olsson - 16 maj 2009 19:32

Hejsan :)

Vid ca klockan sex idag tog jag ut Edwin och tömkörde honom med gummisnodden på volten. Jag var bara ute i ca 10 - 15 min men han var superduktig. Så fort jag längde på tömmarna gick han ner i lägre form, så fort jag kortade upp tömmarna höjde han formen, när jag gjorde halt eller vände, ja, då behöll han formen. Han var asnajs verkligen så imorgon blire lite dressyr  på volten ;)


kramar Sofia

Av Sofia Olsson - 16 maj 2009 14:13

Hejsan.

Igår hoppade jag Edwin litegrann på volten innan Ann-Louise kom. Jag ställde bara upp ett kryss på mitten av mittlinjen och sen hoppade jag i åttor och på volter. Han var jätteduktig, men lite trött kändes han. Var väl iof bara bra, så att han inte orkade göra annat än att lyda :P När jag hoppat i kanske trettio minuter red jag ut för att han skulle bli lite pigg och tända till lite ;) Och bästa medicinen för en trött Edwin är, just det, en fartig galopp över en öppen äng :D Så det gjode vi. När jag kom ut på ängen så började han genast takta och ville iväg ;) Så då släppte jag efter lite på tyglarna och då for han i väg som ett pistolskott. :) Sen skrittade jag hemåt, då var han mycket piggare ;)

Kram Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards