Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Sofia Olsson - 14 maj 2009 22:01

Hejsan alla.

Idag red jag ut med ponnyn. Tänkte rida runt grevinnans. Sagt och gjort. När jag kommer ner till vägen och ska gå över där ser jag att Molens håller på att ta in sina hästar från hagen och är ca 50 m från vägen. När jag rider över är Edwin 'hingst' och springer omkring med no control och svansen i vädret. Unghästen dem har reser sig på bakbena, sliter grimskaftet ur handen på kvinnan som håller honom och han drar i väg (tillbaka mot hagen). Jag hoppar såklart av Edwin, och han som tycker det är såå spännande med unghästar som flyger omkring dansar runt mig som bara araber kan. Kvinnan är jättetjurig på mig och tycker att jag ska hålla mig ännu längre in på åkern för att inte störa deras unghäst. Men vafan! Hästen är ju mellan två och tre år. Borde man inte ha lärt den att 'gå fint' då även fast det kommer en ny häst och skrittar över 30 m ifrån dem!!? Daah! Då blev jag förbannad men när jag gick därifrån med Edwin dansande runt benen på mig (och var allmänt irriterande) så hörde jag dem säga 'vilken vacker häst' Haha, så lite nöjd (a). Sen uppförde han sig extremt välgenomtänkt idiotiskt hela vägen fram och tillbaka. Blev livrädd för en litenliten kvist som låg i vägen.. -.- När jag väl var tillbaka redjag upp till skjutbanan och galopperade och red lite dressyr där, då var han hur fin som helst <33 Love ^^


Älskar er!
Sofia ;P

Ovido - Quiz & Flashcards