Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Hoppträning Hicko hos Cattis

Av Sofia Olsson - 24 september 2009 17:02

Jappjapp!

Igår var jag till Cattis med Anna Carin, Rebecca och mamma för att hoppträna med Hickory. Vi delade upp lektionen så att jag började och Rebecca avslutade.

  

Vi började med att 'hoppa' cavallettis tre stycken som stod på medellinjen i serpentiner. Över mittersta skulle hästarna byta galopp. Åt ena hållet gick det verkligen inte att byta på honom, jag var tvungen att sakta ner till trav och sen fatta ny för att han skulle byta -.- Men i andra varvet var det riktigt "Strålande", som Cattis sa ;) Han bytte hela tiden över mittersta, men jag tänkte att han kanske var stelar i ena sidan än i andra så shit happens ;) Sen fortsatte vi så och tränade svängar lite på en höjd av 80 cm. Det var riktigt kul att hoppa honom för han tvekade aldrig, hela han bara kändes så trygg, hehe ! Han galopperade lugnt och sansat mot hindren (lite väl lugnt ibland sa dem.. (: ) och han hoppade hur han än kom, oftast kom han fint emot och hoppade så fint så men en gång kom han lite konstigt och tog ett STORT språng så jag tappade båda tyglarna men ;)

  

Efter att jag hoppat tog Rebecca över och hoppade bana på honom, en gång på 90 och en gång på 1 m, och han bara flög över hindren utan att tveka ;) Duktiga Hickory!

Den 18 oktober skulle jag få följa med när Rebecca tävlade och hoppa en 80's runda på honom på Gimo RK :) Hoppas jag inte flyger av som jag gjorde förra gången jag var där (a)

 
 
annebertelsen.blogg.se

annebertelsen.blogg.se

24 september 2009 17:17

vilken söt häst!
vill du ha fler besökare till din blogg?

http://annebertelsen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards