Alla inlägg den 18 september 2009

Av Sofia Olsson - 18 september 2009 23:01

Nej, inte direkt, men var uppe på klubben med Claras systematic camera så det var ju självklart att Fia fick leka modell, vilket hon gjorde med nöjje :D


Fias skalle;

  

Fias skalle no.2:

  


Fias body (Hon har börjat tappa all finpäls, därför ser hon ut som en kråka..) :

  


Fia sittandes (Här blev hon ganska bra va?) ;

  

Shohej!

Av Sofia Olsson - 18 september 2009 22:47

Idag hoppade jag faktiskt hickory på bana för första gången ;) Det gick väl helt okej faktiskt, alltså, hindren hade vi inga problem med, han hoppade det jag styrde mot, men VÄGARNA! Det var rent ut sagt förjävliga vägar vi gjorde. ;) Hade jag inte innerskänkel mot hela tiden och hade honom i ytter så genade han i kurvorna så att vi nästan gjorde fyrkantsspåret till till en oval.. :)

  

 Men när jag lärt mig lite hur jag skulle tänka vägarna, typ skulle jag svänga vid en punkt, säg A, så svängde han i hörnet, så då fick jag tänka att jag skulle svänga efter 3/4 kortsida, då svängde han av vid A typ ;)

Hicko och jag över ett 60's räcke, min snygga hoppstil är lite speshl elr ? :D

  

 Men vi hoppade bara några enkla räcken, ett på 60, ett på 70 och ett på 80 (: och han flög som Edwin inte flyger (A) Tillbaka till vägarna, så Edwin går rakt fram längs fyrkantsspåret och nästan ställer och böjer sig själv i kurvorna, medans jag inte ens kan rida en rak långsida på Hicko, hehe. Jag tror jag ska gradera ner Edwin från 'svår' till 'extremt enkel', och hicko som såg så lätt ut att rida får jag faktiskt gradera upp ett snäpp, från 'mellan' till 'svår' ;)

Fullt ös medvetslös (: ni ser hur rädd jag ser ut va? haha, jag blir alltid så bra på kort (-.-)

  

Hickos öga som ser lite konstigt ut, men som han inte har några problem med, ni ser det snygga pannbandet? Det är små svarta blommor(rosor);

  


Aja, shoo friends ;)

(Hörrni, nu när jag tar och gör mig lite besvär och lägger ut bilder, så kanske.. hrm.. Kommentera..?)

Av Sofia Olsson - 18 september 2009 18:31

Japp, igår blev Eddien en pojke. Okej, han har ju varit 'killhäst' innan också, men då kallad gubbe. Igår tänkte jag klippa nägon centimeter på pannluggen för den såg så hemskt sliten och trasig ut, vad tror du händer då? Kippte väl säkert av 8 - 9 centimeter -.- jaja, söt som en liten gris blev han i alla fall ;) Älskade lilla ponnyn, red dressyr då också btw och igår fattade jag äntligen varför folk kallar honom prinsen! Han gick så fint så fint, så om han mår hyfsat bra till nästa vår så ska vi köra några dressyrtävlingar där, visserligen typ LC och LB men vi börjar på det, både Eddien och jag är lite nya på tävlingar ;) Men nu ska jag strax ut till honom, ska rida ut en sväng med Vanessa och ´Titti, hehe. Då blire martingal, ev pullar, sporrar och spö :D Och INGEN pälsglans på sadeln ;) hehe..


Shao!


Ovido - Quiz & Flashcards