Direktlänk till inlägg 20 september 2009

TiRK

Av Sofia Olsson - 20 september 2009 11:28

Japp, igår åkte vi med Edwin till TiRK och tränade lite dressage (: Han var finare än någonsin förut och transporten var det inga problem med, han klev raka vägen in och var jätteduktig. När vi skulle lasta ur honom på TiRK så slängde han sig bakåt en gång, men bommen höll, så efter det stod han stilla tills vi sa åt honom att kliva ur. (:

Här är Edwin klar för transporten, med grått fleecetäcke och fina svarta skydden, tyvärr är ena framskyddet lite trasig så måste sy det, någon gång.. :D Haha .. :D

  

Han gick raka vägen in i transporten utan linor, duktiga hästen <3

När vi skulle lasta ur honom på TiRk slängde han sig bakåt när mammi fällde ner luckan, men som tur var höll bommen så efter det stod han stilla, men jag blev riktigt arg på honom! Dumheter! :@

När jag red gick det jättebra! Han var hur fin som helst och vi ska starta en liten dressyrtävling till våren äre bestämt :)

  

Han gick jättefint och var verkligen duktig! Det var längesen vi åkte till TiRK nu så han tyckte att det var lite spännande! :D Jag red som jag brukar rida hemma, alltså, mest trav, lite galopp och skritt, mycket halter, ökningar, skänkelvikningar, galoppombyten, sluta och öppna, men här på TiRK blev han dyngsur efter typ en kvart, medans han hemma inte ens knappt blir varm under sadelgjordne :D

  

Edwin och jag igen, båda har lite att träna på, han på att det ska vara naturligt att komma in på banan och gå på tygeln, och har min sits, kortet över texten sitter jag ju stolsits på honom. Jag tror själv att det förstörde lite när jag red islandshäst i två år, eftersom det mest var ut med benen och djupt ner med hälarna. Men det är ju bara att träna om! (:

Här är vackraste Edwin, också jag :

  

Haha, jag själv gör lite reklam för bruks SM i Halland ;)


Sho!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 9 februari 2011 20:27

Hej Sofia,Jag heter Jenny och tävlar mycket agility. Någon Sofia Olsson tog ett väldigt bra foto på min hund i slalom under en tävling i halmstad 2009. Kan detta varit du tro? I så fall hade jag önskat få detta foto i orginalformat, för det är tokhäf...

Av Sofia Olsson - 13 april 2010 12:03

Japp, har bytt till blogg.se så min nya blogg heter www.fireflyen.blogg.se Jag kommer låta den här bloggen stå till 1 maj, sedan tänker jag ta bort den, för dem som undrar. Ibland kan det knasa lite men strunta då i www, och skriv bara fireflye...

Av Sofia Olsson - 8 april 2010 22:12

Hm, jag ser ju att det är massa folk som är inne och tittar? Är det för mycket begärt att lämna en kommentar? Säga vad ni tycker då? :)   :( /Sofia ...

Av Sofia Olsson - 7 april 2010 17:21

Idag fortsatte vi där vi slutade igår, tja, vi gjorde helt enkelt så att vi spände fast sulkyen efter henne. Inga beymmer. :) Sen ledde vi henne flera varv runt stallet med sulkyen på sig, och vi gjorde så att en gick bakom och styrde och en gick fra...

Av Sofia Olsson - 6 april 2010 21:30


Här är en mycket bra bild på henne, vackraste hästen<3    :) /Sofia ...

Ovido - Quiz & Flashcards