Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia Olsson - 2 augusti 2009 21:02

Japp, så känns det nu ;)

Prins Edwin och jag tränade dressyr i ca en timme idag, hade bara som mål att mjuka upp honom så började i skritt, ökningar, minskningar, bak- och framdelsvändningar, skänkelvikning och öppna, sluta. Sen började jag trava lite, försökte hålla takten och ha bärighet i honom vilket gick hyfsat faktiskt, sen gjorde jag samma saker som jag gjorde i skritten, förutom att jag gjorde väldigt mycket halter och ryggningar också, och, helt plötsligt gick han bara där, avslappnat och helt enormt fint på tygeln *älska* Så när han ändå gick där tänkte jag att jag ju kunde rida igenom båda programmen som jag ska köra den 23:e. LB:0 gick ganska bra faktiskt, han gick fint, släppte litegranna, och halterna var f*n helt fantastiska *dressyrnörd?* men i galoppen så rusar han lite, gasar på och sladdar runt, så det måste vi träna mer på. Mer galopp!

LC:1 gick också finemang, när jag red upp mellan A och C så gick han inte i ens närheten av form, men när jag sen svängde av och ut på spåret igen slappnade han av och gick ner igen och höll sig där resten av programmet. Älska min ponny..? JA! :D


Häls Sofia

Av Sofia Olsson - 2 augusti 2009 11:28

Vackert B-ponnysto


It´s Me RW 927

e. Carneval II u. Malma Camilla

B-premierad

123,5 cm i mankh.

Utbildad LB/LB


Snäll i all hantering, oftast snäll att rida men kan ibland bli busig och bocka, därför söker vi rutinerad ryttare till henne. Hon rids idag av trettonåriga grannflickan på korta svängar ut i skogen vilket går bra.

Alternativt säljs hon som sällskap.

Får fång om sommaren om hon inte får gå på sandpaddock/sandhage i maj/juni.


/Sofia

Av Sofia Olsson - 2 augusti 2009 11:18

Woho :D

Clara har köpt en systemkamera, för massor av pengar :D (Som btw inte jag skulle haft råd till *visslar*) Så nu kommer det (hoppas jag.. ;) ) bli fina bilder på mig och Eddieponken ;) Sen hoppas man ju kunna få låna den någon gång också, har man en gång fottat med system så kan man bara inte gå tillbaka till digitalkamera.. Men ordet ligger ändå i slutändan hos Clara, så digitalkameran är väl inte död än förmodar ja ;)


Kram Sofia

Av Sofia Olsson - 1 augusti 2009 10:04

Hallo alla glada vänner :) Sitter hos Annlo men tänkte skicka iväg ett inlägg så att ni ser att jag lever. ;) Igår kväll tittade vi på en hemsk film om smarta 14 m hajar som åt upp människor, hua! :S Men lite btw så om precis 31 dagar fyller jag år, hela femton :D


Vi tog ut fyra stycken kolsvarta shettisar från Annlos stall idag, och dem var så sööt :D Två små och två stora shettisar, Musse, Fredde, Lisette och Kasett :D


Lite babbel bara om hur jag har det :D


Svejs ;)

Ovido - Quiz & Flashcards