Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Sofia Olsson - 7 augusti 2009 23:01

Japp, har tränat lite med Fiffing igår också, på hemmaplan. Körde lite fot, hopp över 60 cm höga hinder typ och lite handlingsträning. Det gick faktiskt helt okej, Fia kan nu allt i ettan, förutom liggande under gång och apporten (:S). Apporten är det som det hänger på, för hon tycker verkligen inte om att ha saker i munnen, äckligt värre säger hon :) Men btw så idag sprang hon runt med en pinne i mun och lekte, och när jag började kampa lite med henne lät hon som värsta malinojs Ässi :D Ivarje fall så går hon fot jättefint nu, hur duktig som helst *älska*


Här kommer en bild på Fiffen, tagen av mig med Claras system :)


Av Sofia Olsson - 7 augusti 2009 22:51

Ja, idag har jag då varit på tirks kråkhoppet. ;) Fick kliva upp vid sex ch var där före sju, hua! ;) Runt kvart i åtta började allting snurra på litgrann och första start gick vid prick åtta..

Ibörjan av första klassen (fram till pausen mitt i) satt jag och Vanessa på banan. Det var proppfullt med banpersonal så jag behövde inte göra i princip någonting, utan kunde titta lite närmre på ekipagen istället.

Efter pausen satt Vanessa och jag vid insläppet, det var lite halvkul, man fick hjälpa till att hålla hästar, klä på benskydden på nytt, fixa nosgrimmor m.m förutan att släppa in tottisarna. När 120 klassen var slut var det paus igen, efter den pausen satt jag med Jennifer gellerstedt (stavning?) vid insläppet till 130 klassen, lite lagom kul det med.

Efter pausen sen mitt i satt jag på banan igen, då var vi väldigt få och Vanessa och jag hade hand om 1 kombination och 2 oxrar, vilka var hinder som dem allra flesta rev, så mycket jobb den där gången.. :)

När vi väl hade suttit klart på banan så fick vi ställa oss i kiosken i mindre än en halvtimme, för sen skulle vi hem och hämta Ally för mätning :)


På söndag ska jag också upp, och btw; har brännt upp mig som bara den :D Sitter och ångar värme ifrån mig.. ;) haha


Sofia

Bilden föreställer ettvackert Ässiöga vid strömaren ;)


Ovido - Quiz & Flashcards